fredag 9 december 2011

Mossigt pyssel?

Jag fick mig ett ryck förra helgen att pyssla så jag bestämde mig för att göra lite julljustakar i gamla krukor. Jag har använt mossa och tänk då på att plocka sparsamt och diskret när du är ute. Ha även antändningsrisken i åtanke när du tänder ljusen. Jag brukar faktiskt spraya mossan med vatten innan jag tänder ljusen för säkerhets skull. Ljusen är ju faktiskt fina släckta också och sen finns det ju självsläckande ljus också. Fiffigt!

I botten på alla krukor hade jag lite lekakulor innan jag fixerade ljuset med mossa. Sedan har jag använt lite olika saker att dekorera mossan och krukan med. Fina band jag hittat på second hand och små julgranskulor och figurer.


En fin påse med extraknappar jag fått med mig vid ett klädköp fick pryda en terrakottakruka tillsammans med ett rött band. Juligt!


Allt till jul behöver inte vara rött. Här med färgade julgranskulor och ett blåmönstrat band...


Man tar det man har. Två stumpar band och ett virkat julgranshänge jag hittat i en fyndlåda på Hjulet för någon krona snodde jag ihop så här. Det blev ganska fint.



Lite silver i mossan


En tomte fick titta upp bakom ett brett virkat band. Själva krukan var röd och fin men det syns ju inte på bilden.

Använd det du har hemma eller det du hittar. Kastanjer, nötter och smycken är också fina att ha i mossan. Sedan om du inte vill ha dem hemma är de perfekta att ge bort. Så går det att slänga ihop i ett nafs också. Det gillar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...