söndag 18 december 2011

Jul hos oss

Under december har jag pyntat en del hemma och mycket har kommit fram och ställts undan och bytts ut, men det har blivit rätt mysigt till slut tycker jag.

Denna lilla tomtetjeja har hittat hem till oss. det är vi glada för.



Den här klassiska tomteplanschen köpte jag för en tia på Hjulet




Filten som Kristians mormors mor har virkat sprider julkänsla i soffan




Länge hade jag spanat efter ett klassiskt änglaspel när jag för ett par år sedan sprang på ett på ICA för femtio kronor tror jag. Nu finns de överallt i nyproduktion.




På stringhyllan i köket står knäcken och en burk med minimarshmallows att exempelvis ha i den varma chokladen.

Denna tomteflicka sitter i fönstret och är supersöt i sin stickade tröja

Röda fina ljus i ljusstakarna och julduken har jag köpt på 2nd hand




Taggtrådskronan har fått ett litet hjärta nu till jul




Pepparkakor i fönstren



Jag gillar ljus på jul. Kanske inte tusen juleljus men gärna många...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...