tisdag 13 december 2011

Glad Lucia!


Idag har vi firat lucia hemma hos oss. Vi är några kompisar som är föräldralediga samtidigt som brukar träffas på tisdagar och äta tillsammans. Idag var det min tur att bjuda och alla barnen hade klätt ut sig till tomtar, tärnor och pepparkakor. Supersöta!

Vi orkade dock inte upp till luciamorgon, men vi har sjungit lite luciasånger själva och lussat så gott det går med en på nio månader och en på två år. Sen har vi ätit lussebullar, pepparkakor och glögg. Vi har tänt ljus och haft det allmänt mysigt tycker jag.


Sedan gjorde vi också årets pepparkakshus på eftermiddagen. Tyvärr är jag inte helnöjd men jag kanske tar mod till mig och lägger upp en bild längre fram. Det är ju i alla fall fint på håll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...