fredag 6 januari 2012

Skaraborgsporslin

Många av mina kompisar samlade på porslin när de var små men det gjorde inte jag. Jag tyckte det var skönt att slippa få tråkiga tallrikar som jag inte själv fick bestämma hur de skulle se ut. Men så blev jag en total porslinsnörd och har börjat samla som vuxen i stället, och det går lika bra det.

Dock har jag och Kristian bestämt att vi vill ge Mille och Hillevi varsin servis, och lokalpatriot som jag är ska det givetvis vara Rörstrandporslin.

Jag fick minsann hålla hårt i mig själv för att inte välja Marianne Westmans "Mon amie", men jag är rädd att mina barn kanske inte kommer bli lika retrointresserade som jag, så vi valde den mer tidlösa servisen "Swedish grace" i stället av Louise Adelborg. I två olika pastellnyanser. En rosa som heter "ros" (passande va?) och en grön som heter "äng". Och vi är supernöjda. Inte minst Mille som stolt berättade för farmor att: "Mille, Wawa få rosa gön taljik"...

Han kanske blir lite porslinsnörd ändå, man kan ju alltid hoppas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...