lördag 7 januari 2012

Nyårsresumé

Nu, aningens sent, kommer en lite resumé om hur vi firade nyår. Vi har en fin tradition att träffas hela kompisgänget på nyår. I år var vi drygt 15 vuxna och nästan lika många barn. Kaotiskt, livligt och fantastiskt kul.

Vi åt en fantastisk italiensk buffé med massa gott på och sen pannacotta till efterrätt. Det var knytis så det fanns så mycket mat av alla de slag att det räckte gott och väl och blev över. Det var skönt att äta italienskinspirerad mat i kontrast till all julmat som vid det här laget stod en upp i halsen. Det här var alldeles perfekt att avsluta året med.


bland annat: smarrig italiensk smörgåstårta


Vi hade med oss parmaknyten med pepparrotscréme. Crémen består av turkisk yoghurt, pressad citron, persilja och pepparrot. Crémen är inrullad i skivor av parmaskinka och sedan har jag knutit ett strå gräslök runt.

minipizzor med mozarella och oliver. Formen är utstansad med ett glas för att få till rätt storlek.


Sedan gick barnen en skattjakt och fick godis. Mille äter inte godis ännu, så han fick popcorn. Han blev lika glad för det. Sedan lekte vi vuxna. Diverse nyårsquiz och "på spåret/vägen" gjorde att vi roade oss gott inför tolvslaget.

Hillevi var fin i tajts och väst. Mille hade en fin randig tröja och skjorta under så klart.

Jag hade på mig min systers tärnkjol från vårt bröllop för sex år sedan. Jag gillar vidd och tyll, men den var ganska otymplig, särskilt i soffan då jag nästan försvann, men vad gör det. Kristian var superfin i röda jeans, blå och rödrutig skjorta och svart fluga, men jag sörjer att jag inte fick honom på bild. Osis, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...