söndag 8 januari 2012

josefinfint goes make up

Nja, kanske inte. Jag är ju knappast någon expert på smink, så ni behöver inte oroa er för att det kommer bli annat än ett gästspel.

Jag tänkte mest bara redovisa min nyårssminkning som visserligen var mycket enkel, men för mig som nästan bara använder mascara och eyeliner och aldrig använder ögonskugga blev det lite annorlunda.




Alltså:
- Som underlag har jag foundation från body shop nyans nr 5. Den använder jag i princip varje dag och tycker den är jättebra. Den är inte helt täckande så den ser naturlig ut och den är inte svår att applicera eftersom den inte lämnar några fula kanter.
- Puder från max factor, vet inte nyansen
- Brun ögonskugga av okänt märke
- Flytande eyeliner, black, från IsaDora
- Kajal från okänt märke
- Mascara från Maybelline, One by one volum express...
- Till ögonbrynen brukar jag använda den bruna ögonskuggan. Jag fuktar en tops försiktigt och applicerar. Då blir det inte så markanta kanter som med ögonbrynspenna.

Så det var det! Kanske det enda sminkinlägget i bloggens historia. Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...