torsdag 22 september 2011

Lägesrapport

I början av augusti inledde jag ett shoppinguppehåll året ut. Nästan all shopping skall ske i andra hand förutom ett fåtal undantag. Läs mer om det här!

Jag tycker att det har gått väldigt bra faktiskt. Det har inte varit någora problem att styra om min klädshopping till 2nd handbutiker. En förklaring kan vara att då jag nu inte rör mig i Göteborg på dagarna uteblir de dagliga frestelserna från stora klädjättar och designkedjor. För att ta mig till en vanlig klädaffär måste jag helt enkelt söka upp den själv och då är det lätt att avstå.

Jag kan inte säga att jag saknar att trängas på H&M med sjuttonåringar och prova samma kläder som alla andra för att sedan finna att minst två till i klassen äger samma plagg. Då gillar jag mer att gå på 2nd hand och hitta guldkorn, inte bara från vårt sekel utan även guldkorn från det förra.

Dock har jag en bekännelse gällande mitt handlande som inte var med i ursprungsplanen. Jag har beställt en bok från en god väns dotter som säljer jultidningar, men jag gjorde bedömningen att det var okej.

Nu ligger ytterligare några månader framför men jag tror att det kommer gå bra även om man måste tänka till lite extra. Men det är ju det som är meningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...