torsdag 21 april 2011

Påskpynt!

När våren gjort inträde på allvar passade jag på att påskpynta också. Man tänker att påsken varar en så kort tid, men egentligen sträcker sig påskentiden från palmsöndag fram till kristi himmelfärdsdag (nästan i alla fall). Därför behöver man inte känna att man pyntar i onödan, då det kan stå framme ett bra tag även efter själva påskhelgen. Så här ser det ut hos oss i påsk:


Påskriset får stå mitt på matsalsbordet. I det har jag hängt urblåsta ägg samt ett påskigt pyntset bestående av fåglar, kaniner och pastelliga ägg som jag köpt på second hand för en tia.


Denna söta fågel önskar glad påsk



Se vilka fina färger det är på rispyntet


Detta påskägg fick jag nu inför påsk


Tro det eller ej, men jag hittade faktiskt en precis likadan liten kyckling på loppis, som mina föräldrar har (som ni såg i ett tidigare inlägg). Så jag har inte snott den. Den lilla söta kycklingen får stå tillsammans med en påskprickig (om det är ett ord) kruka som jag också hittat på second hand


Denna söta grupp med påskkärringar får stå på ett bord. Fem kronor styck vill jag minnas att jag gav för dem. Vår lilla Mille gillar att sno dem för att leka med...


Nu inför påsk investerade jag i ett par gula våreldar


Homer Simpson är visserligen påskgul, men han får minsann stå framme året runt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...