torsdag 28 april 2011

Maskrosens lov


Jag tycker faktiskt att maskrosor är fina. Men det kanske beror på att jag inte har någon egen trädgård för tillfället. Jag minns i vårt sommarhus att det kunde vara rätt besvärligt med dem, men nu ser jag bara det vackra i dem.

När vi var små sjöng vi ibland på en sång där de två sista versarna gick så här:

Maskrosen, maskrosen, maskrosen gul
Hur kan man kalla en solgula ful?

Skaparen, skaparen, skaparen god
Tack för de blommor som finns på vår jord!

2 kommentarer:

  1. Maskrosor är fina i flock och när de blommar. Utöver de ljuspunkterna är det en gräslig växt när man äger gräsmatta..

    SvaraRadera
  2. Din fiffiga ordvits säger allt. Men i väntan på egen gräsmatta njuter jag av all blomster, även det som klassas som ogräs...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...