onsdag 2 februari 2011

Porslinspyssel


Ett sådant här fint kakfat kan man göra med enkla medel. Du behöver porslinstallrikar i olika storlekar och ett par ljusstakar att ha emellan. Jag har valt att ha en djup tallrik i botten men det spelar ingen roll. Vill man kan man sätta någon porslinsgrej högst upp som prydnad, men det har jag inte gjort på detta kakfat. Inte än.

Jag har limmat ihop delarna med limpistol. Den största tallriken längst ner och den minsta högst upp. Jag är lite osäker på om det är bäst att limma med smältlim. Jag har hört att silikon ska vara bättre så jag ska nog testa det nästa gång. Eller har någon annan något tips? Detta är på inget sätt något nytt pyssel så det finns säkert många som gjort något liknande. Om någon vet nåt bra sätt att få ihop grejerna får ni gärna kommentera och tipsa!

Och nu till materialet: I måndags var jag i min favoritbutik för andrahandsgrejer, nämligen Hjulet. Då hittade jag som vanligt massa fina grejer och bland annat dessa tre tallrikar med bruna blommor på. Redan i julas hittade jag på loppis de två vita ljusstakarna och sedan dess har jag letat efter fina tallrikar som passar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...