måndag 28 februari 2011

Ett hem att trivas i

Jag gillar att komma hem till folk, precis som jag gillar att få hem folk till mig. I helgen var vi i Stockholm och hälsade på ett par kompisar till oss, med god smak dessutom.

Givetvis var jag tvungen att fota lite detaljer jag fastnade för när jag var där. I köket fanns denna bedårande lilla hylla i kaklet för tvål, eller varför inte en skojig svamp. Lägg även märke till den snygga "Yes-flaskan" modell äldre.



Blommor på blommor är snyggt tycker jag. Rosa, lila och lavendel längtar jag mer till nu när våren närmar sig.



Dessa fina Simpsonsfigurer är väl bedårande. Märk väl att de står på ett gammalt Fia-spel. Precis ett sådant hade vi också hemma när jag var liten.



Denna fina blommiga lampskärm gör mig så glad. Visst är den fantastisk. Hittar man en sådan på en loppisrunda är dagen gjord och man kan känna sig riktigt nöjd ett bra tag framöver, ja hela lampans livslängd faktiskt.



Dessa fina burkar prydde väl sin plats i vardagsrummet. Värdinnan och jag har ett gemensamt intresse i att samla på oss snygga och ibland även funktionella plåtburkar. Vi har även ytterligare gemensamma projekt för oss, men det är fortfarande hemligt och kommer bli enormt kul och spännande. Var sak har sin tid!



Tack så mycket Emma och David för att vi fick bo i ert fina hem!

1 kommentar:

  1. Oj vilket tjusigt hem! och du har verkligen rätt i det där med att plåtburkarnas sekundära uppgift är funktion. kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...