tisdag 15 februari 2011

Inslaget


När man köper en present lägger jag ner en del energi på att hitta rätt sak. Något som känns nog så viktigt är själva paketet och inslagningen. Man vill förmedla rätt känsla med papper, snöre och kort.

Jag brukar ha massa band hemma av alla de slag i stället för presentsnören. Det blir lite lyxigare då. Det finns att få tag på i tygaffärer, men även på loppis, där jag hittar mina.

Om man lägger energi på bandet behöver inte pappret vara särskilt märkvärdigt. Enfärgat eller brunt papper är snyggast tycker jag. Tidningspapper är också fint om man pimpar paketet snyggt. Det blir en härlig kontrast. Sen är det miljövänligt också, det kan man inte direkt säga om vanligt presentpapper.

Kort kan också vara ett dilemma. Ett tips är att använda det du har hemma. Lite överblivet färgat papper med en bit mönstrat papper eller tapet på blir finfint. På kortet ovan har jag även nallat bokstäver från Milles kexförråd att skriva med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...