måndag 31 januari 2011

Tavlor till tusen


Jag älskar väggar. Dels för att de är bra att möblera mot och dels för att man kan sätta upp fina hyllor och tavlor på dem. Nästan alla tavlor vi har uppe hemma är antingen egengjorda på ett eller annat sätt eller fotografier på familjen. Jag tycker man ska omgiva sig av grejer man gillar och vad passar då bättre än att helt själv bestämma motivet.

Dessa minitavlor innehåller inte egentagna fotografier utan är urklipp ur en inredningsbok jag fyndade på IKEA för en tia. Jag letade i boken upp fina motiv som gärna fick vara köksanknutna med rött i. Detta blev resultatet och det är ju bara att byta ut om man tröttnar.

Ramarna har jag köpt i en pappersaffär för att jag ville ha fyra likadana. Annars rekommenderar jag att man kollar på loppis då det ofta finns ramar i alla möjliga former, storlekar och färger för ofta extremt billig peng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...