söndag 30 januari 2011

Mjukhandskarna


Jag har utvecklat en förkärlek till spets och andra transparenta material. Nuförtiden finns det gott om den varan i affärerna och det återfinns på alltifrån kjolar, blusar till hårband och smycken.

Börja med att leta på second hand, om inte annat för att få inspiration. Spets är ju inte något nytt påfund så nog tål det att prövas och återvinnas. Sy om något gammalt eller våga helt enkelt vara annorlunda!

Det jag gillar med spets och tyll är att det känns luftigt, mjukt, vårigt och härligt. Skira tyger känns mer kvinnliga men personligen är jag noggrann med att planera min outfit så den känns sofistikerad och klädd. Vad jag menar är att spets ibland kan kännas lite naket och nästan för sensuellt. För att få balansen mellan hårt och mjukt brukar jag matcha spetsen med bl.a. Jeans eller nitsmycken.

I min egen garderob finns tyll och spets lite varstans. Klänningar, tröjor och kjolar. Men även annat som smycken och handskar. Man behöver inte göra de så avancerat för att lyxa till det. Dessa handskar köpte jag för jättelängesedan och de gillar jag starkt för att de är korta och puffiga. Dessutom saknar de fingrar, vilket gör dem lätta att handskas med. Ursäkta ordvitsen.

När det gäller åsikter och regler om hur man bör klä sig tycker jag ändå att man ska göra som man känner och klä sig som man vill. Det är bara du själv som ska bestämma gränserna för din egen klädstil. För vem bestämmer egentligen vad god smak är? Ligger det inte i betraktarens eller utövarens öga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...