fredag 7 januari 2011

Loppisåret 2010

2010 var sannerligen ett gott loppisår tycker jag. Vår eminenta butik här i Vårgårda, Hjulet Secondhand har regelbundet besökts, men jag har så klart även hittat till andra mysiga butiker lite varstans. Jag tycker att jag har gjort otaliga finfina loppisfynd under året, men här kommer några favoriter bland möbler och prylar.


Förra året bestämde jag mig för att jag ville ha ett sidobord att ställa lite diverse grejer på. Lördagen efter på hjulet hittade jag detta fina bord. Det kunde stå i det fria ett tag tills vår Mille började ta tag i möbler och gå så då fick det flytta in bakom sofforna i hörnet. Till sällskap har det en fin pedistal som ska se ut som trästammar. Passar rätt bra till vår fondvägg som går i det temat. Supernöjd. Lampan på bordet är också ett second handfynd men den har jag haft glädjen att haft i min ägo i flera år!


Denna tvålpump kom jag över på Hjulet Secondhand i Vårgårda. Jag älskar den för ränderna och den schyssta formen. Nu står den på diskbänken med diskmedel i.


Detta skrivbord är ett sant fynd. En snygg teakmöbel för bara 100 spänn! Var då? Jo, på Hjulet så klart! Där kan man sannerligen fynda ordentligt bara man har lite tur. Detta skrivbord fungerar nu som "surf- och blogghörna" i vår hall där vi har en liten ficka in i väggen där detta skrivbord precis får plats. Det finns inte så mycket förvaring i det, men vad gör det? Det är fint att titta på och fyller sin plats väl.


Visst är den fantastisk! Denna pläd med mormorsrutor hittade jag i Röda Korsets "Kupan-butik" i Falkenberg för en hundralapp! Den passar perfekt i vårt lila-cerisa vardagsrum och värmer så där lagom om hösten och vintern. En riktig favorit med andra ord. Särskilt med tanke på att jag inte kan virka sådana själv...


Denna hylla har jag inte köpt på secondhand, den har jag fått av mina fina föräldrar. Den fungerar nästan som en prylhylla där den sitter i hörnet. Vaserna på översta hyllan är också några favoriter från i år, men jag vet inte riktigt vad jag ska använda dem till. De är fina i alla fall. De andra prylarna är också loppisfynd, men skålen är inte ett fynd från gångna året.

Nu ligger ett nytt och orört loppisår framför och kanske har jag inspirerat dig att dyka in bland hyllorna och jaga. Det är det som är det roliga, jakten, bytet och tillfredställelsen i att hitta det man sökt. Och det goda samvetet efteråt förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...