fredag 7 oktober 2011

Helt allena

Igår åkte jag iväg en sväng helt själv till Alingsås. Man gör det ganska sällan, går om kring på stan och fikar helt ensam. I alla fall sen jag blev mamma. Och i och med barnens intåg i livet har jag lärt mig uppskatta ensamheten när den behagar infinna sig.

Det är skönt att höra sina egna tankar och rå om sig själv emellanåt. Jag fikade och gick och köpte kläder till barnen (de är ju inte med på mitt köpuppehåll). Till mig själv handlade jag på Kupan. Inte dyrt alls:

en svart tröja + en blå pennkjol + en svart t-shirt + en till t-shirt + ett svart linne + en piketröja till Hillevi + två stuvbitar i gul velour + en karta oanvända örhängen + ett kuddfodral + en lampskärm = 100 kronor

Dit kommer jag gå igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...