tisdag 10 april 2012

Trender

Alla har vi väl vår relation till trender. Ofta tycker man att det nya är fult, men man vänjer sig och lär sig kanske älska det. Vissa saker hamnar aldrig i vårt liv medan andra flyttar in direkt. Här är mina bekännelser:

Trender som jag först ogillat men sedan lärt mig tycka om eller älska:

- Hög midja
- Leggings (bara hellånga, 3/4 tycker jag fortfarande är fult)
- Ballerinaskor
- sushi
- sudoku
- Converse
- Stuprörsjeans
- Kilklack
- Skärp som markerar höfterna när man har klänning (tack och lov har jag lämnat den trenden också och flyttat upp skärpet till midjan)
- Pasteller
- Scrubs
- Bloggar (ja, precis)
- Body
- Spets

Trender jag hoppat på direkt eller till och med innan:

- Assymetriskt hår, eller ja...det mesta med hår
- Jumpsuit
- stora halsband
- nätbrynja (åh, vilken skam)
- Cityshorts
- pumps
- bulgur
- stora solglasögon
- Second hand
- kaffe
- knästrumpor

Trender jag stålsatt mig mot och ännu inte anammat:

- Foppatofflor
- Spetsförsedda linnen som var poppis när jag gick gymnasiet
- Flip flop
- GI
- Vida tunikor
- Empireskärning (förutom när jag var gravid och var så illa tvungen)
- ringar (förutom de på vänster ringfinger)
- Stringtrosor
- Halloween
- Wordfeud (av rädsla att bli tokberoende)
- Shabby chic

Trender som liksom aldrig blivit av i mitt liv även fast jag nog inte hade något emot dem när det begav sig:

- cowboyboots
- maxi-klänning
- kjol ovanpå byxor
- glasögon (kanske beror på att jag ser bra)
- piercing i läppen
- batik

Vilka är dina bekännelser?




1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...