söndag 19 februari 2012

På egna ben

Jag ska åka till Paris en helg senare i vår. Det ska bli jättekul, men det är första gången jag kommer resa utomlands helt själv. Otroligt utmanande måste jag säga! Väl i Paris kommer jag umgås och bo med en kompis till mig, men jag ska ju ta mig dit också.

Mina största farhågor just nu:

- Att jag av misstag ska boarda fel plan och hamna i Katmandu.
- Att jag kommer åka fast i passkontrollen, då jag ser ut som en förrymd brottsling på fotot.
- Att jag ska hamna bredvid en utomjording på planet och inte då komma på nåt bra samtalsämne att tala om.
- Att min kompis inte alls finns i Paris (om jag nu lyckats ta mig dit), utan sitter hemma i Göteborg och garvar åt mig via dolda kameror.
- Att jag blir fast på flygplatsen i Paris och helt plötsligt inte kan prata något annat än rövarspråket.
- Att Mille och Hillevi flyttat hemifrån när jag kommit hem, då jag inte lyckats ta mig hem förrän jag med hjälp av filmen om "Kalle Blomkvist" lärt personalen på flygplatsen rövarspråket.
- Att jag inte kommer hitta en enda loppis under min helg i Paris.

Ja, ni ser ju. Detta kan ju inte gå annat än lysande! Och då är det är ändå tre månader kvar. Mycket att lägga till på listan alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...